חשוב לדעתעסקיםעשה זאת בעצמך

חתימה דיגיטלית – מצרך חובה בעידן של היום

יודעי דבר או שניים מדווחים, כי חתימה דיגיטלית פועלת באותו האופן של טביעת אצבע דיגיטלית. חתימה דיגיטלית מקבלת צורה של הודעה מקודדת

יודעי דבר או שניים מדווחים, כי חתימה דיגיטלית פועלת באותו האופן של טביעת אצבע דיגיטלית. חתימה דיגיטלית מקבלת צורה של הודעה מקודדת, בעודה מקשרת באופן מאובטח שחותם עם מסמך תוך כדי עסקה מוקלטת.

חתימה דיגיטלית בהכרח מסתמכת על פורמט שהוא מקובל ואוניברסלי, אשר נקרא בלשון מקצועית – תשתית של מפתח ציבורי, על מנת להבטיח שיפור באבטחה. כדי שתשכילו להטמיע את האינפורמציה שמועברת במאמר הזה, מוטב תעשו באם תקראו למן ההתחלה ועד לסיום המאמר, וכך תגלו הכול אודות חתימה דיגיטלית – מצרך חובה בעידן של היום.

מה הינה בכלל חתימה דיגיטלית?

כדי שתבינו מה הינה בכלל חתימה עליה אנו מדברים, כי אז היא תכנית מתמטית לשם הדגמה של האותנטיות של מסמכים דיגיטליים או של הודעות דיגיטליות. מדובר אודות טביעת אצבע וירטואלית שייחודית לאנשים, אשר משמשת לשם זיהוי של חותמים ולאבטחה של נתונים במסמכים דיגיטליים.

עסקינו אודות סוג של חתימה אלקטרונית אשר מבטיחה עמידה בתקנות החוקיות באמצעות מתן של אותנטיות ואף תוקף של מסמכים דיגיטליים והן את זהות החותם. חתימה דיגיטלית עשויה לספק הוכחה לזמן או למקור, וכן זהות ומעמד של מסמכים דיגיטליים, בעוד החתימה הדיגיטלית מאשרת שהנתונים הגיעו מהחותם, ואינם טופלו במשך ההעברה.

 חתימה דיגיטלית מהווה סוג של חתימה אלקטרונית שבה משתמשים באופן שגרתי באלגוריתם מתמטי, בשביל לאמת את השלמות ואת האותנטיות של הודעות. החתימה מייצרת טביעת אצבע וירטואלית הייחודית לאנשים, או לחלופין ישות ומשמשות לשם זיהוי של משתמשים ואף הגנה על המידע במסמכים דיגיטליים ולהבטיח שלא יתרחשו עיוותים בזמן של מעבר בין החותם לבין המקבל.

איך מתאפיינת החשיבות של חתימה דיגיטלית?

האפיון של החשיבות של חתימות דיגיטליות בא לידי ביטוי בעסקאות או בהסכמים שבעבר נחתמו על גבי ניירות ונמסרו באופן פיסי מוחלפים כיום במסמכים ובתהליכי עבודה דיגיטליים מלאים ככל שהמון בתי עסק מתנהלים און ליין.

כמו כן, בנוסף להגנה על נתונים דרך רשת האינטרנט רגישים למדי, החתימות לא גורמות נזק לאפקטיביות של תהליכי עבודה און ליין של מסמכים. בעצם, לעומת תהליכים שנעשים על גבי ניירות, הם בדרך כלל מסייעים בשיפור של ניהול המסמכים.

עם הנוכחות של חתימה דיגיטלית, החתימה על גבי מסמכים הופכת בהכרח להרבה יותר פשוטה, בעוד אפשר לבצע אותה מכל טלפון נייד או מכל מחשב. משום שהחתימה הדיגיטלית, מתן הסטטוס של כל המסמכים , קביעה באם הם נחתמו לאו, וצפייה בביקורת, מסמכים שחתומים בצורה דיגיטלית הם אף פשוטים לשליטה ומעקב אחריהם.

מדוע חתימה דיגיטלית היא מוצר חובה כיום?

יש הרבה סיבות שתומכות בדעה שלאורה חתימה דיגיטלית היא מוצר

  • חווית לקוח טובה יותר – חתימות דיגיטליות מספקות את הנוחות של חתימה על מסמכים חשובים בכל מקום שבו נמצא לקוח או האדם שעליו לחתום. אנשי מכירות לא צריכים להמתין עד שהלקוח יגיע לבנק או למשרד. מסמך ניתן לחתום על כניסות בפתח הדלת. ללקוח יש את החופש להיות בכל מקום וליצור קשר עם חברה, מה שהופך את השירותים והעסקים לקלים, מהירים וידידותיים למשתמש הרבה יותר.
  • תוקף משפטי – חתימות דיגיטליות מספקות אותנטיות ומבטיחותARA שהחתימה מאומתת. הדבר עשוי לעמוד בכל בית משפט כמו כל מסמך נייר חתום אחר. חותמת זמן והיכולת לעקוב אחר מסמכים ולשמור אותם בקלות בארכיון משפרים ומפשטים את הביקורת והתאימות..
  • חוסך זמן – אתם כבר לא חייבים להמתין עד שהבוס שלכם יחזור מחופשה או כנס בשביל החתימה הזו. חתימות דיגיטליות מבטיחה לבתי עסק לחסוך בעלויות ובזמן עם מסמכים וחוזים שנחתמו בלחיצת כפתור. יש חיסכון עצום בעלויות ובזמן בפרט כאשר האדם שנדרש לחתום נמצא באזור שונה גיאוגרפית. ניתן לחתום על מסמכים כמעט באופן מידי, מכל מקום. בין אם זה טאבלט, טלפון או מחשב, חתימות דיגיטליות יכולות להבטיח בצורה חלקה שהמשימה המייגעת הזו תסתיים בתוך דקות.
  • חיסכון בעלויות – המון בתי עסק רואים אף חיסכון ניכר בעלויות, עם הוצאות מועטות או ללא הוצאות על דיו, נייר, הדפסה, סריקה, משלוח או הוצאות נסיעה. יש גם חיסכון בעלויות עקיפות אחרות כמו למשל – תיוק, מפתח מחדש של נתונים, ארכיון או מעקב.
  • ביטחון – כשמדובר בחתימות, אותנטיות ואבטחה הם בראש סדר העדיפויות. חתימה דיגיטלית מפחיתה את הסיכונים לשכפול או שינוי של המסמך עצמו. חתימה דיגיטלית מבטיחה שהחתימות מאומתות, אותנטיות ולגיטימיות. החתמת זמן מספקת את התאריך והשעה של החתימה ובאופן הזה היא מספקת מעקב אחר המסמך, תוך כדי מזעור כל סיכון לשיבוש או הונאה. תכונות אבטחה המוטמעות בחתימות דיגיטליות מבטיחות שמסמכים לא שונו ללא אישור.
  • יעילות זרימת עבודה – עם פחות עיכובים, חתימה דיגיטלית מבטיחה אפקטיביות טובה יותר בזרימת העבודה. ניהול ומעקב אחר מסמכים קלים יותר, עם פחות מאמץ וזמן מעורבים. תכונות רבות של חתימות דיגיטליות מסייעות להאיץ את תהליך העבודה.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

עוסק מורשה או פטור – מה כדאי ומתי?

כרטיסי ביקור דיגיטליים – למה אתם פשוט חייבים אותם?

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button