חשוב לדעתצפה בהכל

להיות בריא זה לאכול פירות וירקות

שמענו רבות על כך שלאכול בריא זה חשוב, שמענו גם שעל מנת לשמור על הבריאות עלינו, לאכול יותר הפירות והירקות, עכשיו נגלה את הסיבה

כולם רוצים להיות בריאים ויפים וחסונים ,הבריאות שלנו קודם כל מתחילה בתזונה שלנו. לאכול ירקות זה חשוב בדיוק מהסיבה הזו זה חיוני ובריא לגופינו אבל, לא כולם יודעים למה בעצם זה כל כך חשוב? עכשיו אנחנו נדבר בקצרה על חשיבות הפירות והירקות והתרומה שלהם לבריאות שלנו.

למה בעצם כל כך חשוב לאכול ירקות?

קודם כל כל תזונאי וכל מומחה בתחום התזונה יגיד לכם שמידי יום טוב ובריא יותר לגופכם לאכול את כל סוגי הירקות, כלומר את הירקות בכל הצבעים, ועוד הם ממליצים שהכמות היומית תהיה לפחות מחצית מן האוכל הרגיל שלכם, כלומר בכל ארוחה שלכם מחצית ממה שאתם צריכים לאכול זה ירקות. ולמה? כי הגוף שלנו נלחם בהמון בקטריות וחיידקים ווירוסים שונים כל הזמן, והירקות יחד עם הפירות מסיעות לגוף שלנו להישאר בריא, ואיך בדיוק? הרי שירקות ופירות מלאים בוויטמינים ועוד המון חומרים מזינים כמו נוגדי חמצון, תאית, ומינרלים. הירקות והפירות הבאים מן הצומח מכילים בתוכם המון תרכובות שונות שמגנות על הצמח בפני מזיקים שונים, כאשר אנו אוכלים אותם את כל החומרים הללו הגוף שלנו לוקח לעצמו ואנחנו רק מרוויחים מזה.

למה נוגדי חמצון זה בריא?

תהליך התחמצנות של הגוף הוא תהליך טבעי שמתרחש כל הזמן, הדם נהיה יותר חומצי והגוף פועל על מנת להוריד את החומציות הזו של הדם, אחרת זה יכול להוביל לתופעות לא רצויות של פגיעה רצינית בתאים ואפילו להרעלת דם. פגיעה כזו יכולה לא רק להזיק באופן כללי לגוף לגרום לתפקוד לקוי של המערכות, אלא לפתח דלקות , מחלות כרוניות כמו סכרת, לס ונזק לתאי המוח לפגועה בראייה ובפרקים ועוד הרשימה ערוכה. לכן מאוד חשוב להחזיר את המצב הבריא לגוף על ידי נוגדי חמצון. הכמות הגדולה של נוגדי חמצון נמצאת בפירות, וירקות, אך לא רק גם אגוזים ודגנים מלאים בהם. ויטמין C הוא ככל הנראה נוגד החמצון הבולט ביותר ולא רק זה אלא שהוא מונעה גם את ההצטברות של הכולסטרול הרע. הכמויות המומלצות של וימין סי ליום לגברים היא  90 מ”ג ויטמין C ביום ולנשים מומלצים 75 מ”ג ביום. חשוב לזכור כי לכל נוגד חמצון ממשפחה שונה יש תפקיד שונה בגוף אחרים נלחמים בחומציות שמצטברת בחלק אחד בגוף באיברים מסוימים אחרים בחלק אחר, לכן חשוב לאכול את כל הצבעים של הירקות והפירות מידי יום על מנת לכסות את הכל.

יוצא מכך שבמידה ונאכל כל יום כמות גדולה של פירות וירקות הרי שנפחית משמעות את הסיכון לשלל מחלות שונות ובמיוחד הקשורות למערכת העיכול, הדם ומחלות כרוניות.

על אילו פירות וירקות מדובר?

המשפחה הראשונה שתשמור על בריאות גופינו היא המשפחה האדומה, למשפחה הזו נכנס הסלק האדום שנמצא ככל הנראה במקום הראשון בכמות נוגדי החמצון הוא מסייעה לגוף שלנו להיות בריא וספורטאים רבים שותים מיץ סלק ואוכלים אותו בדיוק מהסיבה הזו הוא אידיאלי לכל מי שעוסק בספורט כי הוא נוגד חמצון כנראה החזק ביותר שיש במשפחה האדומה. אחרי הסלק נמצא הפלפל האדום המתוק, לו כמות ויטמין C הגבוהה מאוד, ויטמין C נחשב לאחד הוויטמינים החשובים שיש בשמירה על הבריאות. בנוסף במשפחה האדומה שלנו שי את התות, האבטיח, תפוחים אדומים, תפוחי אדמה בצבע אדום, דובדבן, חסה סגולה, ובצל סגול. המשפחה הכתומה, גזר העשיר בוויטמין A(חיזוק מערכת החיסון, בצמיחה והתפתחות, בשמירה על ראיית לילה תקינה ובייצור המוגלובין), תפוז, מנדרינה, בטטה, משמש, מלון, פלפל כתום, דלעת, דלורית, שעועית צהובה. המשפחה הירוקה תפוחים ירוקים, עשבי תיבול, קישוא, כרוב לבן, כרוב ניצנים, תרד, בצל ירוק, חסה, מלפפון, פלפל ירוק, שומר, סלרי, ארטישוק, אפונה, ואספרגוס.

אהבתם? תראו גם

מסעדות כשרות- לא מכירים מה טוב? נעזור לכם להחליט

עוגת בננה פרווה – 3 מתכונים לעוגות בננה מדהימות

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button