ילדים ומשפחהצפה בהכל

טיפול רגשי לילדים – איך תדעו לבחור את הטיפול נכון עבור ילדכם

טיפול רגשי לילדים זה נושא די רגיש שיש לגשת עליו בעדינות וברגישות רבה, בואו לקרוא כמה עצות איך לזהות מצוקה אצל ילדים ואיך לבחור טיפול מתאים

טיפול רגשי לילדים חייב להיעשות בעדינות וברגישות רבה, כהורים חשוב להיות רגישים לצרכים ולרגשות של הילדים. חשוב לשים לב לשינויים קיצוניים ברגשות ובהתנהגות של הילדים ולהעניק להם טיפול מקצועי ועזרה במידת הצורך. כמו כן, חשוב לדעת לבחור את סוג הטיפול והמטפל המתאים ביותר עבורכם ועבור ילדכם. במאמר הבא נעבור על כל מה שחשוב לשים לב, איך לזהות מצוקה אצל ילדים ואיך לבחור בסוג העזרה הנכונה והמתאימה ביותר עבורם.

איך לזהות מצוקה רגשית אצל ילדים

כאשר אתם מבחינים בשינויים קיצוניים שעוברים על ילדכם, התנהגויות מטרידות, התקפי בכי ללא טריגר ברור או שילדכם עובר תקופה מטלטלת מבחינה אישית ומשפחתית מומלץ לשקול התייעצות עם איש מקצוע מתאים. לרוב, כאש ילד נתקל בקושי סביבתי מהותי כמו לדוגמא גרושים של ההורים, הוא נכנס למצוקה רגשית ולעיתים טיפול נכון ובזמן המתאים ימנע מהילד לפתח בעיות או הפרעות קשות יותר בעתיד.

דוגמאות לסיטואציות שיכולות להצריך עזרה מקצועית וטיפול רגשי:

1. גירושים של ההורים.

2. התרחבות המשפחה ולידה של אח\ות קטנים. 

3. פטירה של אדם קרוב. 

4. חרם חברתי ואלימות חברתית.

5. הרטבת לילה בגילאים בוגרים. 

6. מחלה סופנית או משנת אורח חיים אצל אדם קרוב. 

7. קשיים לימודיים קיצוניים מחוסר יכולת להתרכז. 

8. מצוקה רגשית\ התקפי בכי או טנטרום קיצוניים. 

9. תלונה חוזרת על סיוטים חוזרים או 'מפלצות' בחדר. 

10. שינוי התנהגות קיצוני ולא תואם לאופי של הילד ולשגרת החיים שלו. 

איך להתאים טיפול רגשי לילדים 

כאשר מדבור בילדים צעירים יותר רוב העבודה המקצועית תעשה מול ההורים ולא דווקא מול הילד עצמו. בעיות רבות יכולות להיפתר בצורה טובה יותר כאשר להורים יינתנו כלים נכונים להתמודדות ולמציאת דרכים לעזור לילדים. נקודת ההנחה הראשונים היא שההורים מכירים הכי טוב את הילדים ולכן במקרים רבים ההורים יקבלו את הכלים המקצועיים והם יעבדו בבית מול הילדים כדי לעזור להם. עבודה מול ההורים יכולה לבוא כהדרכת הורים או כטיפול התנהגותי דרך ההורים וכו'. 

במקרים מסוימים טיפול רגשי לילדים יעשה בעבודה מול הילד עצמו, לרוב מדובר בטיפולים יותר חווייתיים ולא במתכונת של טיפול בשיחה. טיפולים לילדים קטנים יכולים להיות טיפול באומנות, בחיות, במשחק, בתאטרון ועוד. כמובן כאשר הילדים בוגרים יותר וכן יכולים לנהל שיחה ארוכה ולהביע את עצמכם בצורה ורבלית טובה, אפשר להתחיל גם טיפולים בשיחה.

אחד הדברים הכי חשובים הוא שגם ההורים יתחברו למטפל\ת, שתהיה תקשורת פתוחה ונעימה ושההורים יסמכו על המטפל\ת כדי שגם הילדים ירגישו בנוח. 

דגשים חשובים

חשוב לזכור לאורך כל הדרך להיות קשובים לילדים, להיות ערניים לשינויים ולדעת לחזק אותם במקומות הנכונים. מנגד חשוב מאוד גם לדעת איך להגיב נכון ואיך להתמודד כאשר הילדים מתנהגים בצורה בעייתית שדורשת תגובה והתייחסות מההורים. אם יש לכם תחושה שמשהו אינו כשורה, שעוברת על ילדכם תקופה לא קלה או שיש קושי במשפחה מומלץ מאוד ללכת להתייעץ עם איש מקצוע שאתם סומכים עליו ומרגישים בנוח להתייעץ איתו.

במקרים רבים, גם סיטואציות שלא נראות לנו כהורים משמעותיות מידי יכולות להשפיע מאוד על הילדים ועל המקרים לא יטופלו בצורה הנכונה בזמן המתאים הם יכולים להוות בסיס לבעיה קשה יותר בעתיד,

לדוגמא: ילד שבגיל 3 נולדה לו אחות קטנה וכאשר האמא חזרה מבית החולים היא אמרה לו "עכשיו אתה הגבר בבית, אתה תעזור לטפל באחותך". היא מצידה רצתה להעצים את הבן שלה ולתת לו מקום של אחראיות ותחושה שהוא שותף פעיל במשפחה. אבל מבלי לדעת אותו ילד פיתח תחושה שהוא חייב לעזור לאמא שלו שכל מצב והפך לאדם מרצה ששם את עצמו תמיד במקום השני ומרגיש שזה מתפקידו לטפל בכולם. הוא איבד את התחושה שיש לו מקום להיות ילד והוא עכשיו חייב להיות 'גבר'.

כמובן שבכל סיטואציה ומול כל ילד יש להתנהל בצורה אחרת ומותאמת ולכן מומלץ לא לקחת המלצות ממאמרים באינטרנט שכן כל ילד וכל מקרה הוא שונה. ילד אחר יכול היה להיות שלוקח את אותו אירוע מול אחותו בצורה שונה, לכן אם יש התלבטויות מומלץ להתייעץ על המקרה הספציפי שלכם לאחר הכרות והצגה לאופי ולהיסטוריה של הילד שלכם.

אהבתם את המאמר? בטח תאהבו גם – 

מסעדות כשרות -מסעדת ביסטרו בר כשר בחיפה

מתכונים לחמין – המדריך המלא לחמין מושלם

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button