מתכוניםצפה בהכל

מתכונים לחמין – המדריך המלא לחמין מושלם

יום שבת חייב לפתוח עם חמין זה חוק זה מנהג זה מסורת. כל ישראלי מסורתי מכין יום שישי חמין במאמר הבא אנו נספר על מתכונים לחמין שאתם חייבים להכיר

יום שבת חייב לפתוח עם חמין זה חוק זה מנהג זה מסורת. כל ישראלי מסורתי מכין יום שישי את החמין ושם על הפלטה לכל הלילה זה מנהג שאי אפשר בלעדיו. אבל כמה מתכונים לחמין יש? המון!! כל בית מכין את החמין שמושלם עבורו אך לא לכולם זה קל, בעיקר למי שרק התחיל להכין חמין לשבת ועדיין לא כל כך מבין את השלבים לזה במאמר הבא נעזור לכל אלה שבתחילת דרכם בהכנת החמין יהיה כאן את המדריך המושלם עבור כל אחד אז בתאבון ושבת שלום.

מתכונים לחמין מושלם – 

התחילו עם הסירים בחרו לכם את הסיר המיוחד שלכם שהיה מיועד אך ורק לחמין של שבת, בחרו סיר עמוק ורחב שיוכל להכיל את כל המצרכים של החמין וסיר שמתאים לתנור. המוצרים שבדרך כלל אנו שמים בחמין היא שעועית לבנה שעועית אדומה מאוד חשוב להשרות במים מראש לפחות 24 שעות אחרי ההשריה מסננים את המים ומחלקים לשקיות את השעועית האדומה ואת השעועית הלבנה ככה בעצם השעועית שלנו מוכנה תמיד מראש. בחמין תמיד יש סוגים שונים של דגנים קטניות כמו חיטה גריסים ואפילו אורז. יש כאלה שאוהבים הכל מעורבב יחד ויש כאלה שמעדיפים הכל בנפרד לכן האופציה של השקיות היא מאוד מועילה. אם החלטתם להפריד ולשים את כל הקטניות בנפרד תוודאו שאתם מחוררים את השקית על מנת שהנוזלים יצליחו לחדור פנימה. החמין ידוע גם כמלא בירקות טובים כמו בטטה אפונה למי שאוהב ואפילו גזר שום הוא אופציה מעולה להוספת הטעם. החמין הוא משפחתי הוא ביתי הרגע הזה ביום שבת שכולם מתיישבים ומחכים שהחמין המוכן יהיה כבר על הצלחת הוא בהחלט רגע מרגש. השקעה והוספה של קטניות, תפוח אדמה, ביצים, תבלינים לפי הטעם, רק יטיב את המאכל המפורסם ואין מכאן דרך חזרה.

להכנת החמין – 

להכנת מתכונים לחמין אנו צריכים בשר וצריך בשר איכותי בשביל חמין איכותי במקרה הזה בשר מספר 8 או אוסובוקו חתוך לקוביות גדולות יהיה מעולה כמובן שיש אפשרות לבשר מספר 5 הוא גם מאוד מתאים לבישול ארוך והנימוחות והרכות אחרי השעות הארוכות של הבישול הוא בהחלט מדהים בטעם שלו. 

תפוחי אדמה לפי הבחירה אפשר לקחת 12 תפוחי אדמה קטנים או 6 תפוחי אדמה גדולים חצויים. 

2 בטטות גדולות 

גרגירי חומוס 

שעועית לבנה 

שעועית אדומה

שעועית אדומה

ראש של שום לא מקולף זאת אופציה מועדפת אפשר גם מקולף 

בצל אחד גדול

6 ביצים L

2 כפות מרק עוף איכותי

כפית כורכום

כפית פלפל לבן 

כפית אגוז מוסקט 

כוס חד פעמית שמן קנולה או לפי בחירתכם

כפית מלח

כוס חיטה שבחרתם

שני שיני שום חצויים או קצוצים

כפית פפריקה 

כפית צ'ילי גרוס מי שלא אוהב חריף אפשר גם מתוק

חצי כפית מלח 

פלפל שחור 

2 כוסות מים רותחים 

אופן הכנה  –

לפני הכל משרים את השעועית הלבנה את השעועית האדומה ואת החומוס ל24 שעות לילה לפני. שמים בסיר שבחרנו את הבשר (מס 5 מס 8 או אוסובוקו) מקלפים את התפוחי אדמה הקטנים 12 או 6 הגדולים  ואת ה2 בטטות בתוך בסיר ונסדר לפי הסדר בצורה הבאה: בתחתית אחרי השרייה נשים את החומוס והשעועית שהשרנו כל הלילה בלי המים. מעל השעועית נשים בצד הסיר את הבשר שבחרנו ובצד השני את התפוחי אדמה ואת הבטטות אחרי הסידור נשים מעל את הראש שום ובצל שקצצנו מעל הכל נשים 6 ביצים L נפזר מעל את התבלינים שהכנו מראש מרק עוף 2 כפות, כף כורכום, כף פלפל לבן, כף אגוז מוסקט, ואת הכוס שמן נוסיף כפית מלח נמלא מים עד הכיסוי המלא של הביצים ונרתיח הכל. מורידים את הקצף שנוצר על המים מכסים במכסה ובמגבת ושמים על הפלטה מיום שישי ל24 שעות. 

להכנת החיטה – את הכוס חיטה שוטפים היטב מעבירים לסיר בינוני לתוך הסיר מוסיפים שיני שום שקצצנו את הפלפל השחור פפריקה מתוקה צ'ילי גרוס מתוק או חריף קצת שמן וחצי כפית מלח מעבירים הכל לפלטה וכשהחמין יהיה מוכן גם החיטה מסדרים על הצלחת ביום שבת ונהנים מארוחה משותפת ביחד.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אתכם:

מסעדות כשרות -מסעדת ביסטרו בר כשר בחיפה

המלצות ל6 סרטים לילדים עם רעיונות ליצירות בהשראת הסרטים

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button