עשה זאת בעצמךצפה בהכל

אדנית עץ עשה זאת בעצמך כמו מקצוען

באופן כללי, לאדנית עץ לא קיימת תוחלת חיים כל כך ארוכה כפי שיש לבטון, למכלי פלסטיק, או לחלופין למכלי חמר. בסיכומו של יום, היא פשוט תירקב מהחזקה של אדמה לחה, תוך כדי חשיפה למפגעי מזג האוויר. כמו כן, המסמרים וכל החומרה של כל מתכת שמשמשת לשם ייצורם, עשויה להחליד עם חלוף הזמן.

ונסייג את האמירה שלנו מתוך התובנה, שלאורה אדנית עץ עשה זאת בעצמך עשויה להחזיק למעמד לטווח הארוך, במידה והיא עשויה מן הסוג המתאים של עץ, ומתחזקים אותה היטב. אנו ממש מבקשים ממכם לקרוא מן התחלת המאמר שלפניכם ועד סופו, וכך תגלו הכול אודות – אדנית עץ עשה זאת בעצמך, כמו מקצוען אמתי. יש כמה סוגים מעולים עבור אדנית עץ עשה זאת בעצמך, משום שהם עמידים למדי בפני נזקים של חרקים או של ריקבון, כדוגמת – ארז, טיק, סקויה, או ברוש, וכיוצא בכך.

האם שלב ראשון של בחירת אדנית עשה זאת בעצמך מתכתב בהצלחה עם בחירה של האדמה?

אכן, ברור מאליו כי השלב הראשון של בחירת אדנית עץ עשה זאת בעצמך מתכתב בהצלחה עם בחירה של האדמה, בעוד בשביל כל שתילה באדנית מעץ, יש לעשות שימוש עם אדמה של עציצים, כמובן. אל לכם לבחור בסתם עוד אדמה מן הגינה שלכם, כי היא תהיה יותר מדי כבדה, ויש להניח כי יהיה בה המון חומר או סלעים, בעוד היא עשויה להכיל חרקים וכן נבגים של מחלות.

בבחירה של אדנית עץ יש לבחור במספר תערובות בפרט לירקות, למרות שתערובות של אדניות מעץ איכותיות וגם מסורתיות זה פשוט מצוין בשביל החצר שלכם, בפרט במידה ואתם עושים שימוש אף עם דשן טבעי. אל לכם לעשות שימוש בקומפוסט בשביל למלא אדנית מעץ עם השתילה בה, יש מספר צמחים אכילים שיכולים לחבב אדמה עשירה, למרות שלא כולם כאלו.

בבחינה של אדנית עץ עשה זאת בעצמך, תבחרו בדשן, עדיף לבחור בדשן טבעי של עשבי תיבול ושל ירקות אשר מפזרים על פני האדמה, ואחר כך מערבבים פנימה. ניתן אף למצוא דשן בפרט בשביל צמחים שאוהבים חומצות, במידה ואתם מתעתדים לגדל אוכמניות.

שלב שני של יישום אדנית מתקשר לבחירה של הצמחים

השלב השני אשר בו מיישמים את הרעיון שסובב מסביב אל אדנית עץ עשה זאת בעצמך מתקשר בהכרח לבחירה של הצמחים. בטרם תגיעו להחלטה מה בדיוק אתם רוצים לשתול בתוך אדנית עץ עשה זאת בעצמך, מן הראוי שתשאלו את עצמכם כמה שאלות, כמו למשל – לאיזה כיוון אתם פונים, או איפה בדיוק תמקמו את כל אדניות העץ שלכם, או האם יש עצים או מבנים גבוהים כאלו ואחרים בגינה שלכם אשר יכולים לחסום את האור בגינה, או כמה שמש אתם זוכים בגינה שלכם? וכיוצא בזאת.

אחר כך פשוט תעקבו אחרי האור למשך כל שעות היום במקום, בעוד שהנכם מתכננים להציב בו את אדניות העץ. באם בחלל יש בפרט אור שמש בשעות הבוקר, כדאי לכם לבחור דווקא בעלים ירוקים, כמו לדוגמה – חסה או קייל, כמו גם עשבי תיבול, כדוגמת – כוסברה, פטרוזיליה או נענע, וכיוצא בזה. במידה וחשוב לכם לגדל באותה אדנית עץ עשה זאת בעצמך, תשתלו בה פלפלים, דלעת או עגבניות, כאשר תצטרכו מינימום שש עד שמונה שעות של אור שמש במהלך היום, כי אז תצטרכו מקום שטוף שמש עד לשעות של אחר הצהריים, או פשוט להזיז את אדניות העץ קרוב לאור השמש, מדי יום ביומו, בשביל שהן ייחשפו לאור במיטבו.

בבחירה של אותה אדנית עץ עשה זאת בעצמך, עליכם להביא בחשבון כמה זמן יש לכם בשביל להקדיש לגינה שלכם? מרבית צמחי המאכל חייבים להישאר לחים למדי, ואף הם מחייבים השקעה של פעם אחת לפחות עד פעמיים  מדי יום בעונת הקיץ הלוהטת, בעוד שיש יוצא מן הכלל בדמות של עשבי תיבול ים תיכוניים, לרבות – בזיליקום, רוזמרין, או טימין, וכיוצא בכך.

כאשר בוחרים אדנית עץ עשה זאת בעצמך, הכי חשוב לחשוב מה האוכל שאתם מעדיפים, האם חשוב לכם לשתול בה דבר מה של נוי ואף אכיל? במקרה שכזה יש לשתול מספר עצי אוכמניות שמתהדרים בצבעי סתיו קסומים, והן עשבי תיבול, כגון – רוזמרין, אשר יישארו ירוקים בכל עונות השנה.

יעניין אתכם גם – 

קריפטו – הכירו את המטבע המפורסם

מתכון לחנוכה 2022 – מתכונים המוצלחים ביותר לחג

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button