עסקיםצפה בהכל

הכנה לריאיון עבודה – כך תבואו מוכנים למעמד המלחיץ

ריאיון עבודה היא סיטואציה שיכולה להיות מלחיצה ולא נעימה לחלק מהאנשים, בואו לקבל טיפים לכנה לריאיון עבודה שיכולים לשנות לכם את כל החוויה

אנשים רבים נלחצים לפני ריאיון עבודה, וזה טבעי לחלוטין, זאת לא סיטואציה קלה להציג את עצמכם בצורה שתשאיר רושם טוב ומקצועי ובמקביל להרגיש לפעמים נשפטים או במבחן. ככל שתגיעו מוכנים יותר ובטוחים בעצמכם כך החוויה יכולה לעבור בצורה נעימה יותר ובהתאם גם יעלו הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה שרציתם. אז בואו לקבל טיפים להכנה לריאיון עבודה בצורה המיטבית ואיך לעבוד על הביטחון העצמי שלכם ותחושת המסוגלות טרם ההגעה לריאיון. 

הכנה לקראת ראיון עבודה

הכנה נכונה והגעה מסודרת לריאיון עבודה יעידו על מקצועיות ועל מסוגלות לעמוד בתפקיד, לכן חשוב מאוד לדעת על מה לעבוד ולעבור עוד בבית בשלב ההכנות המקדימות. 

1. קורות חיים מסודרים ועדכניים: קודם כל תוודאו שקורות החיים מסודרים, ברורים, מעודכנים וערוכים היטב. תקפידו שקורות החיים יכילו את כל המידע הרלוונטי לתחום בו אתם מחפשים עבודה, תכללו ניסיון, הכשרות, וותק, כישורים רלוונטיים, לימודים, קורסים וכל מה שיכול לעזור למראיין לקבל את הרושם כי אתם מתאימים לתפקיד. לא צריך למלא את קורות החיים במידע לא רלוונטי רק בשביל לגרום להם להראות מרשימים יותר, הוספת מידע לא רלוונטי יכול להעיד על חוסר עקביות או על חוסר רצינות בתחום.

2. מחקר מקדים והתאמה: מומלץ מאוד לבדוק טרם ההגעה לריאיון קצת מידע על המקום אליו אתם מתראיינים, מה הדרישות מהעובדים, אם יש קוד לבוש מסוים, מהי סביבת העבודה ומה האווירה הכללית במקום. חשוב לדעת את כל זה מראש כדי לדעת למה ואיך להתכונן כמו גם לדעת האם המקום באמת מתאים לכם ועומד בדרישות ובציפיות שלכם. אתם לא רוצים להגיע ולבזבז את הזמן שלכם ושל המראיינים במקום שאתם יודעים שהוא לא מתאים לכם לתווך הרחוק. בנוסף, מחקרים רבים מעידים כי יש לאנשים נטייה להעדיף לעבוד ולהעסיק אנשים שדומים להם וחלוקים איתם השקפות, תחומי עניין ודעות משותפות. לכן הופעה חיצונית, הצגה עצמית וצורת התנהלות מותאמת לסביבה יכולים להשפיע בצורה משמעותית על הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה.

3. סקר שוק ומתחרים: אם אתם רוצים שייקחו אתכם ברצינות בריאיון העבודה עליכם להראות מקצועיות והבנה בתחום בו אתם מגישים מועמדות. דבר שיכול מאוד לעזור לכם לעשות זאת הוא לחקור מעט על המתחרים של אותו מקום ובכך תוכלו להשוות למה אתם מעדיפים לעבוד דווקא אצלם ו'לטפוח מעט על האגו' של המקום אליו אתם מגישים מועמדות בכך שתוכיחו כי אתם מכירים את השוק ועדיין מאמינים כי הם הכי טובים ומתאימים עבורכם. כמו כן, חשוב מאוד לבוא עם ידע נרחב עד כמה שניתן בתחום ובמקביל עדיין להראות נכונות ללמוד, להתמקצע ולקבל גישות שונות לאותו תחום. 

עבודה על ביטחון עצמי

ביטחון עצמי גבוהה הוא כרטיס הביקור שלכם לכל מקום ובכל תחום בו תבחרו להתעסק או להציג את עצמכם וחשוב לעבוד על זה לא רק כהכנה לריאיון עבודה. אנשים נוטים להקשיב, להאמין ולסמוך יותר על אנשים שמשדרים ביטחון עצמי ומסוגלות. לכן, אם אתם מרגישים מעט מעורערים או חסרי ביטחון לפני ריאיון העבודה מומלץ כמו שציינו קודם, לחקור מעט, ללמוד ולהעשיר את הידע שלכם בתחום. בנוסף ובעיקר בשביל תחושת הביטחון שלכם מומלץ לערוך לפני הריאיון רשימה של כל החזקות שלכם, כל ההישגים שלכם וכל הדברים בהם אתם הכי גאים שהצלחתם להשיג. כאשר אתם מרגישים מעורערים תעברו שוב על אותה רשימה ותזכירו לעצמכם כמה השגתם עד היום, כמה אתם טובים ומוצלחים ותעלו לעצמכם את הביטחון.

הרשימה יכולה לכלול דברים מכל תחום בחיים שגורם לכם לתחושת גאווה, מסוגלות וסיפוק. לצורך העניין, גם אם אתם גאים בעצמכם שבניתם בית עץ יפה וחזק לילדים אז תרשמו את זה. כי אם הצלחתם לעשות את זה אז למה שלא תצליחו לעשות גם משהו אחר בצורה המיטבית? תקפידו לרשום גם דברים שהייתם בטוחים טרם הגשמתם שיהיה לכם קשה ולא תצליחו, רק כדי להזכיר לעצמכם שהצלחתם ושאתם מסוגלים לעבור ולהתגבר על כל מכשול בדרך.

לאחר הריאיון

לאחר שסיימת את ריאיון העבודה תפרגנו לעצמכם בחצי שעה – שעה של פינוק עצמי. אתם יכולים ללכת לשתות כוס קפה, להירגע, לעקל ולעבור עם עצמכם על הריאיון. מומלץ לאחר הריאיון לערוך לעצמכם רשימה קצרה של מה אתם חושבים שעשיתם טוב במהלך הריאיון ומה אתם מרגישים שהלך לכם קצת פחות טוב, במה שאתם מרגישים שקצת פחות הצלחתם תרשמו לעצמכם דגשים מה אתם חושבים שיעזור לכם לשפר את זה בעתיד. בין אם תתקבלו לעבודה ובין אם לא, כל ריאיון הוא הזדמנות ללמוד, להשתפר ולגדול.

במידה ולא התקבלתם: במידה ולא קיבלתם את העבודה, אל תתייחסו לזה כ'כישלון' אלא כהזדמנות ללמידה. כך תוודאו שלא תרד לכם המוטיבציה להמשיך ולחפש ותקפידו על לבוא מוכנים יותר לקראת הריאיון הבא. חשוב לעבור על הרשימה שעשיתם לאחר הריאיון ולחזק את מה שהרגשתם שפחות הצלחתם בו ובכך תשתפרו מפעם לפעם עד שתשיגו את המטרה שלכם.

במידה והתקבלתם: מזל טוב! אבל גם אם התקבלתם לעבודה, עדיין תזכרו שאתם לא מכירים את המקום ותבואו פתוחים ללמוד מהעובדים במקום. אל תתביישו לשאול שאלות, להתייעץ ולהמשיך ללמוד גם בזמן העבודה כדי להשתפר ולהמשיך לצמוח ולגדול בתחום. בהצלחה.

אהבתם את המאמר? בטח תאהבו גם – 

מתכון לחנוכה 2022 – מתכונים המוצלחים ביותר לחג

טיפול רגשי לילדים – איך תדעו לבחור את הטיפול נכון עבור ילדכם

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button