ילדים ומשפחהצפה בהכל

המלצות ל6 סרטים לילדים עם רעיונות ליצירות בהשראת הסרטים

רוב הילדים אוהבים לבלות זמן מול המסך, בואו לקבל רעיונות איך להוסיף לסרטים לילדים גם הפעלות יצירתיות שיוסיפו ערך מוסף ויעצימו את החוויה.

ילדים רבים אוהבים ליהנות מערב סרט נחמד עם חברים או משפחה, מנגד הרבה הורים במיוחד היום שהילדים גם ככה מבלים את רוב היום שלהם מול המסך לא מתלהבים מהרעיון שגם בילוי משפחתי או חברי יהיה מול הטלוויזיה. אז מצאנו פתרון מושלם ככה שגם הילדים וגם ההורים יצאו מאושרים מהחוויה של הערב המיוחד. בואו לשלב סרטים לילדים עם פעילות יצירתית בהתאמה לנושא הסרט שראיתם.

6 סרטים לילדים עם פעילויות מתאימות ומהנות

1. נסיך מצרים:

אם סרטים של חגים מדובר במשימה יחסית פשוטה, לא חסר בחנויות הסטוק משחקים ויצירות לחגים ובמקרה של 'נסיך מצרים' זה משתלב נהדר. עם 'נסיך מצרים' אפשר לשלב יצירה עם בריסטול חתוך, פלסטלינה ומשה בתיבה קטן. תוכלו לתת לילדים לצייר את הנהר, את הצמחייה מסביב ואת הדגים במים, ואת שהם סיימו לצייר הם יוכלו להפוך את היצירה לתלת מימד בעזרת שימוש בפלסטלינה צבעונית, אפשר גם להוסיף נצנצים או להשתמש בצבעי גואש או טוליפ כדי להפוך את העבודה למושקעת יותר. לאחר שהנהר שלהם מוכן תביאו להם דגם קטן של משה בתיבה (אפשר לרכוש בכל חנות סטוק לקראת פסח) ותשימו להם מעט דבק למטה כדי שהוא יתחבר ליצירה. 

2. לשבור את הקרח: 

חייב להודות שיש משהו קסום בסיפור האחיות המקסימות האלו, מעבר לשירים הממכרים והסיפור הסוחף יש בסרט המון פוטנציאל ליצירות ומשחקים כיפיים. 

מסיבת תחפושות – כמובן שאי אפשר לראות 'לשבור את הקרח' בלי לקום לרקוד באמצע לצלילי השירים הכיפיים שלהם. לאחר שהסרט נגמר תוכלו להוציא לילדים מגוון תחפושות שבוודאי נשארו לכם מפורים, להביא איפור או צבעי פנים, להדליק כמה שירים מהסרט ולהתחיל במסיבת תחפושות מהנה.

מובייל קרח – הרעיון מאוד פשוט ואפשר ליישם אותו על כל דוגמא. אתם קונים שקפקפים ומציירים לילדים עם לורד שחור\ כחול צורות של פתיתי שלג, איש שלג וכו'. את הדוגמאות הילדים יכולים לצבוע בעזרת לורדים או בעזרת צבע טוליפ נוצץ, לאחר מכן גוזרים את הדוגמאות ועושים חור בקצה העליון שלהם. את הדוגמאות מחברים בעזרת מנקי מקטרות בצבעים של כחול\ כסוף\ לבן (אפשר גם נוצצים). את מנקי המקטרות מסלסלים מעט בשביל להעניק מראה קפיצי למובייל ובקצה העליון יוצרים לולאה לתלייה. אם אתם רוצים להיות ממש יצירתיים אפשר להחליף את מנקי המקטרות בהשחלת חרוזים מתאימים על חוט ולהשתמש בו כדי לחבר את הדוגמאות למובייל.

3. הקלאסיקה של הסרטים לילדים – מלך האריות: 

'מלך האריות' הוא אחד מהסרטים הכי קלאסיים ואהובים שיש, יצירה מקסימה שאפשר לעשות היא לוכד חלומות של אריה. מעבר לדוגמא שכמובן מתחברת לסרט אפשר ליצר הקשר גם בהגנה שלוכד החלומות יעניק לילדים בדומה להגנה שמוספה מעניק לסימבה גם כשהוא כבר לא אתו. מדפיסים דף צביעה של ראש אריה (אפשר גם מנדלה של אריה). את דף הצביעה מדביקים עם קרטון או בריסטול וצובעים לפי העדפה. אפשר להוסיף נצנצים או לעבור על הקווים עם צבע טוליפ נוצץ, לאחר התמונה מוכנה מחוררים למטה 7 חורים קטנים. לתוך החורים משחילים סרטים בצבע שתבחרו עליהם אפשר להשחיל גם חרוזים או לקשור בקצה נוצה, וקיבלתם לוכד חלומות יצירתי ומהמם לחדר.

4. בת הים הקטנה: 

'בת הים הקטנה' הוא בלי ספק אחד מסרטי הקלאסיקה היותר קסומים שיצאו. יצירה מקסימה שאפשר לעשות בהשראת הסרט היא מראה של בת ים. אפשר לקנות מראות פלסטיק קטנות עם ידית החזקה בצבע לבן חלק, בנוסף תקנו צבעי גואש, נצנצים, צדפים, ואבני זכוכית כחולות. את המראה תצבעו בגואש בצורה אחידה ולאחר מכן אפשר להוסיף נצנצים לפי טעמכם האישי. לאחר שהצבע התייבש תמרחו דבק ותדביקו על המראה את הצדפים ואבני הזכוכית. לאחר שהכול התייבש אפשר להדביק בקצה המראה או מאחורה מדבקה קטנה של בת הים וקיבלתם מראה מקסימה כמו של בת ים אמתית (בערך).  

5. טינקרבל:

מדובר ביצירה לא פשוטה אבל מקסימה ממש, בהשארת הסרט הקסום 'טינקרבל' נכין צנצנת פיות משלנו. לצורך העבודה תצטרכו צנצנות בגודל בינוני, פסלים או בובות קטנות של פיות, פייטים, חרוזים צבעוניים, נייר קרפ ירוק, דבר חם ואם תמצאו שרשרת מנורות קטנטונת זה יכול להוסיף מאוד. נתחיל את העבודה בלהדביק את הפייה לתחתית של הצנצנת, לאחר שהדבק התייבש נפזר סביבה על תחתית הצנצנת מעט פייטים ומעט חרוזים עגולים או בצורת כוכב. לאחר מכן נדבק לחלק הפנימי של המכסה רצועות דקות וקצרות של קרפ ירוק שירדו שחופשיות כלפי מטה לתוך הצנצנת, אם יש לכם שרשרת מנורות קטנטנה זה השלב להכניס גם אותה לצנצנת ולסדר בצורה שמתאימה לכם. לבסוף נסגור את הצנצנת ונקשט בעזרת הפיה הקסומה שיצרנו.

6. לילו וסטיץ': 

'לילו וסטיץ" הוא סרט תמים וחמוד על חברות, משפחה ונאמנות. הסרט באווירת הוואי הקיצית ולכן זה מתבקש שכפעילות יצירה נכין חצאיות הוואי. לצורך היצירה תצטרכו חוט גומי, רצועות ניילון\ רצועות נייר קרפ צבעוני, פרחים מסול, שדכן ודבק חם. את הגומי נחתוך לפי הקף המותניים הרצוי ונמרח פס של דבק. אל הדבר נדביק את הרצועות הצבעוניות אפשר לפי סדר אקראי או לפי סדר צבעים שתוכנן מראש. לאחר שהכול מתייבש תשדכו מעל הרצועות בפס של הגומי את פרחי הסול הצבעוניים. לבסוף תשדכו את רצועת הגומי לסגירת החצאית ותחתכו את הרצועות לפי הגובה הרצוי. אפשר להוסיף שרשרת פרחי הוואי שיש בכל חנות סטוק וליהנות מתחפושת עבודת יד מהנה. 

סרטים לילדים עם מסרים חינוכיים 

חשוב מאוד להקפיד שיהיה לכם כהורים מעקב אחרי מה הילדים רואים בטלוויזיה, מה הסדרות והסרטים שהם חשפים עליהם ואיזה סוג של מסר הם מקבלים מהם. ילדים לומדים הרבה ממה שהם רואים בטלוויזיה ולכן חשוב לבדוק ולהקפיד על תכנים בעלי מסרים חינוכיים וחיוביים.

בנוסף תוכלו לקחת את הרעיונות שהבאנו כאן ולהתאים אותם לפי סרט\ סדרה או דמות שהילדים אוהבים וליהנות מפעילות יצירה מיוחדת ביחד איתם. כמו כן, אם לילדים יש רעיונות משלהם להוסיף, לשנות או לקחת לכיוון אחר את היצירה מומלץ מאוד לאפשר להם לעשות זאת. תוכלו לתת להם את הבסיס של הרעיון ולאפשר להם לפתח ולעצב אותו לפי מה שהם אוהבים. תיהנו.

אהבתם את המאמר? בטח תאהבו גם – 

עוגת בננה פרווה – 3 מתכונים לעוגות בננה מדהימות

הקהילה החרדית – שילוב נכון בשוק העבודה ובקהילה הכללית

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button