חשוב לדעתעסקים

עוסק מורשה או פטור – מה כדאי ומתי?

קיימים כל מיני סוגים של בני אדם, בעוד קיימים המון סוגים של עסקים, ובבחינת האם לפתוח עוסק מורשה או פטור קשה לייעץ באופן ספציפי מה כדאי לבחור.

קיימים כל מיני סוגים של בני אדם, בעוד קיימים המון סוגים של עסקים, ובבחינת האם לפתוח עסק מורשה או להיות פטור קשה לייעץ באופן ספציפי מה כדאי לבחור. מה שהכי חשוב, בין אם זה עוסק מורשה, ובין אם זה עוסק פטור, שתיהנו ממארג העשייה העסקית שלכם.

הרבה פחות מענה, בעוד הרבה יותר קשה להצליח בתור בית עסק קטן שתחום העשייה לא מושך אתכם. כולנו תקווה שתקראו בחדווה את תחילת המאמר הנ"ל עד לתומו, וכך תוכלו לדלות ערך רב ולבחון לעומק את ההיבט של – עוסק מורשה או פטור – מה כדאי ומתי?

אז מה כדאי – להיות עוסק מורשה או פטור?

לפני שנתעמק בשאלה האם להיות עסק מורשה או להיות פטור? נגיד שקודם כל ולפני הכול כדאי שתפתחו בית עסק שאתם מכירים מקרוב, משום שבניסיון להתחיל ללמוד מיומנויות חדשות או תעשייה חדשה בד בבד עם הפעלת בית העסק מוסיף המון לחץ מיותר למיזם החדש, ומפחית בהכרח את סיכויי ההצלחה.

ברור כי זה אולי כיף גדול לנהל בית קפה, אך במידה וביליתם את העשור האחרון בייעוץ למשכנתא ואין באמתחתכם כל ניסיון בניהול בתי קפה, כדאי שתמשיכו בנתיב של ייעוץ. הדבר אינו מחויב שאינכם עשויים ללמוד תחום עסקי חדש, אבל יש ללמוד כיצד באמת לנהל אותו לפני שאתם מרוקנים את ההון העצמי שלכם בבנייה של עסק שאין לכם מושג קלוש איך לנהל אותו.

עתה נעבור לנושא שלשמו התכנסנו הלום – אז מה כדאי – להיות עסק מורשה או להיות פטור? קודם כל, נעשה הבחנה בין השניים. בעוד שעוסק מורשה אמור להוסיף מע"מ לכל העסקאות שלו, עוסק פטור, כשמו כן הוא, פטור מגבייה של מע"מ מן הלקוחות שלו.

יש לבצע בחירה מושכלת בין עוסק מורשה או פטור, שאם לא כן, תשלמו ביוקר על הבחירה שלכם, כמו למשל – במידה ועשיתם השקעה רצינית בבית העסק שלכם, ובחרתם להיות עוסק פטור, קנייה של עשרות אלפי ₪, יהיה קשה לכם לחשוב שתחמיצו את הזיכוי כנגד המע"מ. ולהלן נסקור את ההבדלים בין עוסק מורשה או פטור –

  • תג המחיר של הטיפול השוטף של העוסק המורשה הרבה יותר צמוד לעומת העוסק הפטור, ולפיכך הראשון הרבה יותר יקר מהשני.
  • באם הלקוחות שלכם הם בני אדם פרטיים, כי אז כדאי להיות עוסק פטור בשביל להציע הצעת מחיר יותר אטרקטיבית שאיננה כוללת מע"מ.
  • באם אתם פחות מאורגנים עסקית בהכנה לרואה חשבון של כל החומר פעם בחודשיים לשם דיווח ואף תשלום של המע"מ, מומלץ בראשית הדרך העסקית שתהיו עוסקים פטורים, עד שתקלטו את הרעיון ותעברו את רף המכסה המותרת לכדי מעבר לעוסק מורשה.
  • בדיון אודות עלויות הקמה גבוהות בעת הקמת בית העסק, יש לבחון היתכנות פתיחת עוסק מורשה לשם קבלה של החזרים על ההוצאות העסקיות ממע"מ.

האם מומלץ להיות עוסק מורשה או פטור כתלות באופי של הלקוחות שלכם?

לפני שנתעמק בהיבט של מה מומלץ להיות – עסק פטור או עסק מורשה ראשית כל, כדאי שתבחרו בבית עסק שמציג סיכויים טובים לגרוף רווחים. האפשרות הכי נכונה לקבוע את הרווחיות הפוטנציאלית של בית העסק שלכם הינה הכנה של ניתוח איזון, שהיא סוג של תחזית פיננסית אשר מעריכה עד כמה קשה או עד כמה קלה יהיה לכם להרוויח.

עתה נבחן את השאלה – האם מומלץ להיות עסק מורשה או להיות עוסק פטור כתלות באופי של הלקוחות שלכם? נתחיל בכך, שבמידה ויש לכם לקוחות פרטיים כדאי שתהיו עוסקים פטורים, משום שבשביל למכור מוצרים בלי מע"מ. אם יש לכם לקוחות בעלי עסקים רצוי שתהיו עוסקים מורשים, מכיוון שבעלי עסקים נהנים מהחזר על תוספת המע"מ, ובשל כך מחיר השירותים או המוצרים שלכם יהיה דומה למחיר המוצרים או השירותים של העוסקים הפטורים, אף בתום ההוספה של המע"מ.

בנוסף לכך, עוסק מורשה, ובפרט חברה בע"מ מעדיפים לעבוד רק עם עוסק מורשה, וזאת משום שעוסק מורשה מצטייר כהרבה יותר רציני והן הרבה יותר גדול מאשר עוסק פטור, שלרוב הוא אף עובד בתור שכיר בעוד מקום עבודה, ועל הדרך פשוט פותח בית עסק, ויש מנעד רב של סיבות טכניות, שלא ניכנס אליהן בפעם הזאת.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

מתכון למקלובה צמחונית שתשאיר לכם טעם של עוד

לידים לעסקים – מה זה ולמה אתם צריכים את זה?

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button