ילדים ומשפחהצפה בהכל

ראש השנה – פעילויות לילדים בנושאי החג

החגים היא תקופה מעולה לעשות יצירות ופעילויות עם הילדים באווירת החג. בואו לקבל מספר רעיונות נחמדים ליצירות קלות שתוכלו לעשות לקראת ראש השנה

לקראת ראש השנה בואו לקבל רעיונות מקסימים ליצירות ופעילויות שיכניסו את הילדים לאווירת החג בכיף ובשמחה. הרעיונות לפעילויות יחולקו לפי רמת קושי 'קל' ו'בינוני' לפי היכולות הנדרשות לביצוע המשימות.

פעילויות ראש השנה – רמת קושי: קל

1. ציור רימון: תציירו לקטנטנים רימון גדול על בריסטול ותביאו להם צבעי ידיים בגוונים של אדום, בורדו, ורוד, לבן, צהוב וכל צבע שנראה לכם מתאים. תדגימו להם עם האצבע איך לטבול בצבע ולצייר נקודות בתוך המסגרת, כך תקבלו ציור יפיפה של רימון מלא "גרעינים" חמודים. בנוסף אפשר להביא לילדים גם מדבקות לקישוט, נצנצים, צבעי 'בום בום' ליצירת הגרעינים ועוד. 

יתרונות הפעילות: מעבר ליצירה הנחמדה ולחוויה המשותפת באווירת החג, תוכלו לחשוף את הילד למרקמים שונים, לאפשרויות מריחה, ללמד הדבקה ולעבודה מסודרת בתוך הקווים. את הציור תוכלו להציג כמתנה לקרוב משפחה שהילדים לא ראו הרבה זמן או כקישוט לבית בזמן החג.

2. צנצנת 'דבש': תוכלו לרכוש לילדים בכל חנות סטוק צנצנות זכוכית או פלסטיק קטנות ולתת לילדים למלא אותם במעט מים עם נצנצים או פייטים, ניתן גם להוסיף למים מעט צבע מאכל צהוב ובכך לקבל את המראה של 'דבש' נוצץ לראש השנה. בנוסף הם יכולים לצבוע בגועש את הצנצנות או למלא בסליים צבעוני או בחול קינטי. מעל המכסה אפשר להדביק מדבקת חג חמודה או לעזור להם לקשור בסרט יפה או פפיון. לבסוף מומלץ לתת לילדים להציג את הצנצנות שהם הכינו כקישוט לשולחן החג ובכך לאפשר להם להתגאות מול כל המשפחה בעבודה שעשו. 

יתרונות הפעילות: עבודה מסוג זה תלמד את הילדים, חישוב כמויות, דיוק וחיזוק מוטוריקה עדינה. תצוגת העבודה כקישוט פומבי לחג תעניק לילדים תחושת גאווה והם ירגישו כי גם הם תרמו לארוחה המשפחתית.

פעילויות לחג – רמת קושי: בינוני

1. בישול משותף: כאשר הילדים מספיק בוגרים אפשר להציע להם לעזור לכם בהכנה של ארוחת החג. כמובן שנעזר בילדים למטלות קלות יחסית כמו סידור מוצרים בצלחת הגשה או עריכת השולחן. ניתן גם להיעזר בהם ולהתייעץ איתם על עיצוב השולחן, כמובן שלא ניקח את הילדים לחנות ונגיד להם לבחור לבד, אבל כן אפשר לתת להם לבחור בין 2 סוגים של מפות יפות או לבחור בין 2 סוגים של צלחות הגשה וכו'. חשוב להקפיד לא לתת להם משימות שמעבר ליכולת הביצוע שלהם כדי לא לייצר תחושת תסכול ולשמר את החוויה כחיובית. 

יתרונות הפעילות: כאשר הילדים מרגישים שאנחנו סומכים עליהם, משתפים אותם ומתייעצים איתם לגבי קבלת החלטות אנחנו מעצימים את הביטחון העצמי שלהם ואת תחושת המסוגלות האישית. כמו כן, תחושת האמון שלהם תעלה וכן הרצון שלהם לעזור יותר בעתיד גם במטלות היומיומית בבית. 

2. מובייל לחג: מדובר בקישוט חמוד לכניסה לבית בזמן החג, ומאוד פשוט לביצוע. תקנו דפי שקפקף ותציירו עליהם רימון, תפוח, צנצנת דבש או כל מה שנראה לכם מתאים לחג ותתנו לילדים לצבוע את הציורים בצעי לורד. לאחר שהם צבעו את כל הציורים תעזרו להם לגזור את הציורים בצורה מסודרת ותנקבו חור בראש כל ציור. בין החורים תתנו לילדים להשחיל מנקי מקטרות צבעוניים ובכך תהפכו את הציור למובייל. את מנקי המקטרות מומלץ לסלסל מעט כדי להעניק מראה 'קפיצי' וחי יותר. אפשרות נוספות היא להכין שרשראות קטנות מחרוזים ולהשתמש בהם כדי לחבר את הציורים במקום במנקי המקטרות ובכך להעניק ליצירה מראה מושקע יותר ומיוחד. 

יתרונות הפעילות: הדגש הגדול בעבודה הזו הוא על המוטוריקה העדינה, על הצביעה בתוך הקווים, גזירה, השחלה ואפילו קשירה. את המובייל כמו שהצבענו בעבודות הקודמות תתלו במקום שכל האורחים יראו ויוכלו להתפעל ממנו ובכך תעלו את הביטחון של ילדכם ותעניקו להם תחושת גאווה גדולה. 

המלצות כלליות

יצירת אווירה חגיגית: בכל זמן הפעילויות אפשר לנגן ברקע שירי חג, לעשות הפסקות ריקוד בין פעילות לפעילות ולהכין צלחת נשנושים המכילה תפוח בדבש, מעט גרגירי רימון או כל מה שמזוהה אצל המשפחה שלכם כחגיגי ומתאים לרוח החג.

עידוד יצירתיות וחופש הביטוי: אם במהלך העבודה יש לילדים רעיונות חדשים או כיוונים שונים לקחת את העבודות, תתנו להם. תאפשר להם לקחת את הבסיס שהצעת ולפתח אותו להעצים את הדמיון והיצירתיות שלהם. 

אהבתם את המאמר? בטח תאהבו גם – 

קורונה ממשיכה לעוד שנה: ככה תעזרו לילדכם להתמודד רגשית

הכנה לריאיון עבודה – כך תבואו מוכנים למעמד המלחיץ

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button