צפה בהכל

פיטום הקטורת – התפילה ומשמעותה

תפילת פיטום הקטורת היא תפילה עתיקה, המבוססת על הציווי המקראי להקטיר קטורת בבית המקדש. התפילה כוללת קטעי הלכה תנאיים העוסקים בקטורת הסמים, הנאמרים לפני או אחרי התפילה בצירוף מזמורים וקטעים אחרים.

פיטום הקטורת – מהי התפילה?

תפילת פיטום הקטורת מורכבת משלושה חלקים עיקריים:

חלק ראשון: קטעים הלכתיים

בחלק הראשון של התפילה נזכרים רכיבי הקטורת, הכמויות הנדרשות של כל אחד מהם והאופן שבו יש להכין את הקטורת. כמו כן, נזכרים המנהגים הקשורים להקטרת הקטורת, כגון הזמן בו יש להקטיר אותה, המקום בו יש להקטיר אותה וכיצד יש להדליקה.

חלק שני: מזמורים ותפילות

בחלק השני של התפילה נאמרים מזמורים ותפילות המבקשות את רחמי ה' על ישראל. המזמורים מתארים את יופייה של הקטורת ואת משמעותה כסמל לקשר בין האדם לאלוהים. התפילות מבקשות את רחמי ה' על ישראל, על העולם כולו ועל המתפלל עצמו.

חלק שלישי: בקשות וסגולות

בחלק השלישי של התפילה נאמרות בקשות וסגולות ספציפיות. למשל, יש הנוהגים לבקש את רחמי ה' על בריאותם, פרנסתם או ילדיהם. יש הנוהגים לבקש את ישועת ה' מפני צרות או אויבים.

 מתי קוראים את תפילת פיטום הקטורת?

תפילת פיטום הקטורת נאמרת בדרך כלל בבוקר, לפני תפילת שחרית ובסוף תפילת שחרית. וכן בתחילת תפילת מנחה. כמו כן טוב לומר גם סתם ככה לאורך היום – שעות אמירת פיטום הקטורת הן בין עלות השחר (בלוחות השנה) לבין השקיעה בערב (לפי לוחות השנה) לא אומרים פיטום הקטורת בלילה, אם רוצים את הקטע שמתחיל מ"תנו רבנן" מותר לומר בלילה.

 

פיטום הקטורת

 

אילו סגולות יש לתפילת פיטום הקטורת?

לתפילה זו מיוחסות סגולות רבות, כגון:

הרחקת רוחות רעות ועיניים רעות

על פי היהודית, הקטורת נחשבת כחומר בעל כוחות מיוחדים, המסוגל להרחיק רוחות רעות ועיניים רעות. לכן, מיוחסת לתפילת פיטום הקטורת סגולה להרחיק רוחות רעות ועיניים רעות ממי שמתפללים אותה.

שיפור הבריאות והרווחה

הקטורת נחשבת גם כחומר בעל תכונות רפואיות. לכן, מיוחסת לתפילת פיטום הקטורת סגולה לשיפור הבריאות והרווחה של מי שמתפללים אותה.

הצלחה בחיים ובעסקים

הקטורת נחשבת גם כחומר בעל כוחות מבורכים. לכן, מיוחסת לתפילת פיטום הקטורת סגולה להצלחה בחיים ובעסקים של מי שמתפללים אותה.

ישועה והגנה מפני צרות

הקטורת נחשבת גם כחומר בעל כוחות מגנים. לכן, מיוחסת לתפילת פיטום הקטורת סגולה לישועה
והגנה מפני צרות של מי שמתפללים אותה
.

 

סיכום

תפילת פיטום הקטורת היא תפילה ייחודית, בעלת משמעות עמוקה עבור העם היהודי. התפילה מזכירה לנו את חשיבותה של הקטורת כסמל לקשר בין האדם לאלוהים, והיא מבקשת את רחמי ה' על ישראל.

 

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button