חשוב לדעתעסקים

עוסק מורשה או חברה – מה כדאי ומתי?

באופן כללי, לא משנה אם תהיו עוסק מורשה או חברה בע"מ, עצם הבעלות על עסק תקנה לכם יותר חופש ואף עצמאות לעבוד אך ורק בשביל עצמכם.

באופן כללי, לא משנה אם תהיו עוסק מורשה או חברה בע"מ, עצם הבעלות על עסק תקנה לכם יותר חופש ואף עצמאות לעבוד אך ורק בשביל עצמכם. כאשר בית העסק שלכם ישגשג, נראה שתיהנו מגמישות לוודא שלא תחמיצו את התקופות הכי חשובות שבמארג החיים שלכם.

כמו כן, בתור בעלי עסק תזכו להגשמה אישית, בעוד ניהול ובעלות על בית עסק עשויים להיות מאוד מספקים, בוודאי שהרבה יותר לעומת עבודה בתור שכירים בשביל מעסיקים. אנו ממש מפצירים בכם, תעשו לנו טובה ענקית באם תחליטו לקרוא את המאמר הלה מראשיתו ועד סיומו, תוכלו למצוא ערך רב, ולהבין לאשורו מה כדאי לבחור – עוסק מורשה או חברה – מה כדאי ומתי?

האם יש תשובה חד משמעית לשאלה – האם לפתוח עוסק מורשה או חברה?

אל לכם להתפלא במידה ולהיות בעלי עסק, בין אם עוסק מורשה או חברה, טמון בכוח שמהווה את המטרה שאתם רואים למול עינכם. כוח משמעותו שיש באפשרותכם לגרום לצוות העובדים שלכם לעשות את הדברים רק לפי הדרך שלכם.

הסיכונים של לוותר על שכר מדי חודש קבוע עשויים להסתמן כמאוד מושלמים עבורכם בעודכם מנהלים בית עסק משלכם. ניתן בהחלט להתעשר גם מבית עסק קטן, או לפחות להצליח בהיבט הפיננסי. חרף העובדה שמרבית היזמים לא ממש מתעשרים, עדיין יש מבניהם מי שממש כן.

בבחינת השאלה האם כדאי לפתוח עוסק מורשה או חברה בע"מ? כי אז קודם כל יש להבין שעסקינן אודות שתי ישויות ממש שונות זו מזו, שכבר מעצם תהליך הרישום בקרב רשויות המסים והחוק של מדינת ישראל מחייבות תהליכים שונים. לכל אפשרות מתלוות מגרעות או מעלות, זכויות או חובות, ואכן ההתלבטות הופכת להיות כיום קשה ביותר.

ניתן לציין בוודאות שאין לשאלה זאת תשובה חד משמעית, וזאת משום שכל תרחיש חייב להיבדק לעצם גופו, על פי כל מיני פרמטרים ואף הפעילות הצפויה, אך ספוילר קטן, יש להתכתב בהצלחה עם כמה כללי אצבע, כגון – שיקולי מסים, אופי הפעילות, צפי התרחבות, או לחלופין היקף הפעילות הפיננסית, וכיוצא בזה.

האם כדי לדעת אם לפתוח עוסק מורשה או חברה, יש להבין תחילה מה זה למעשה עוסק מורשה?

בהחלט כדי לדעת אם לפתוח עוסק מורשה או חברה בע"מ, יש להבין תחילה מה זה למעשה עוסק מורשה, ועתה נצלול לעומק העניין. ההגדרה של עוסק מורשה או מי שמחזיק בית עסק שיש עליו מסים בצורה ישירה, והן כל האחריות לפעילות הפלילית של בית העסק חלה על בעליו. שלא כמו חברה בע"מ, אפשר לתבוע את מי שמנהל את בית העסק בגין החזר של חובות בעבור לנכסים האישיים שלו, ולא רק כפועל יוצא של נכסי החברה בע"מ.

האם בשביל לדעת האם לפתוח עוסק מורשה או חברה, צריך להשכיל לדעת קודם כל מה זה בעצם חברה בע"מ?

נתחיל באנקדוטה – מי שפותח עוסק מורשה או חברה בע"מ, כך או כך מקריב באופן אישי, בעוד הצלחה עסקית עשויה לגבות מחיר שלא יסולא מפז. הפעלה של בית עסק יכולה לשאוב ממכם את מרבית האנרגיות או הזמן שלכם, לרבות – סופי שבוע או ערבים יקרים, כך שתבינו חיש מהר שלא נותר לכם יותר מדי זמן לחברים טובים או לקרובי משפחה, או לנצל את הכסף שעשיתם לשם צליחה של חופשה חלומית.

עכשיו, בשביל לדעת האם לפתוח עוסק מורשה או חברה בע"מ, צריך להשכיל לדעת קודם כל מה זה בעצם חברה בע"מ. ובכן, מדובר אודות גוף משפטי, אשר יש לו תיעוד ברשם החברות, וכן קיים מתוקף החברות בו. חברה בע"מ בעלת תקנון מפורט ויש לה בעלי מניות. חברה בע"מ מתפרשת כי בעליה או בעלי המניות שלה יישאו בחובות שלה, בתרחישים שבהם החברה תיפול, וכיוצא בכך, לגובה המניות שלא פרעו.

כאשר מתבוננים על ההיבט של הניכויים, מתייחס לשיעור מס של חברות בשיעור של רק עשרים ושלושה אחוזים מס הכנסה בגין רווחיה של החברה בע"מ. השכר של בעלי החברה בע"מ נחשב בתור הוצאה מוכרת שלה, ובשל כך באופן עקיף הוא מקטין את מס החברות. זאת ועוד, יוטל תשלום של מס ערך מוסף על החברה בע"מ במצב שבו נמשכים רווחיה באמצעות בעלי החברה.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

עסק למכירה – כל מה שעליכם לדעת טרם הרכישה

החזרי מס הכנסה לשכירים – איך זה עובד?

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button