עסקים

חישוב מע"מ – ללמוד לחשב בקלות

חישוב מע"מ שזה במילה נרדפת מס ערך מוסף, יש אשר מכנים אותו אף בשם מס טובין ושירותים, הינו סוג של מס צריכה אשר מוערך על מוצרים בכל שלב

חישוב מע"מ שזה במילה נרדפת מס ערך מוסף, אשר יש אשר מכנים אותו אף בשם מס טובין ושירותים, הינו סוג של מס צריכה אשר מוערך על מוצרים בכל שלב בתהליכי הייצור, החל מעבודה והן מחומרי גלם, וכלה במכירה של השירותים או של המוצרים הסופיים. את מס ערך מוסף מעריכים בהדרגה, כאמור לעיל, בכל שלבי תהליך הייצור, שבו הוסף המע"מ.

ברם, מעבירים אותו בסיכומו של יום לידי הצרכן הקמעונאי הסופי. במידה ואתם בעלי בית עסק, או בני אדם פרטיים שהנושא מרתק אתכם, מוטב תעשו באם תנקטו יוזמה ותקראו את המאמר הנ"ל למן התחלתו ועד לסיומו, ותשאבו כמה שיותר אינפורמציה עניינית על – חישוב מע"מ – ללמוד לחשב בקלות.

מה טוענים המצדדים של חישוב מע"מ, ומה אומרים המתנגדים?

המצדדים של חישוב מע"מ טוענים כי אימוץ שיטת מס רגרסיבית, כמו למשל המע"מ, נותן לבריות תמריץ יותר חזק לעבוד ולהרוויח יותר כסף, וזאת משום שהם זוכים לשמור על הכנסה שלהם, הווה אומר – הם לא מחויבים יותר במס על רווח יותר, דבר שמאומת בהיבט של מסים פרוגרסיביים, כמו לדוגמה – מס הכנסה, וממוססים רק כאשר קונים שירותים או מוצרים.

המע"מ אף מקשה על התופעה של העלמת מסים, מכיוון שהמס כבר מוטבע ברכישה של שירותים או של מוצרים. ברם, המתנגדים של חישוב מס ערך מוסף אומרים, כי שלא כמו שיעור מס הכנסה, המע"מ הינו שיעור בן שבעה עשר אחוזים לכל בני האדם, ובשל כך חסרי ההון משלמים בסיכומו של יום שיעור של מע"מ יותר גבוה מהאמידים, ביחס להכנסה שלהם.

ביחד עם המע"מ השירותים או המוצרים מתייקרים, וכל המס מגולגל לכיוון של הלקוחות, מה שבהכרח מפחית את כוח הקנייה שלהם ועשוי להקשות על בני האדם שניחנו בהכנסות נמוכות לרכישה של מצרכים. כמו כן, בתי עסק מתמודדים עם עלויות מוגברות בשל הנטל המנהלי של חישוב המסים בכל שלבי הייצור, שעשוי להוות אתגר בפרט בשביל בתי עסק גלובליים ותאגידים רב לאומים שניחנו בשרשראות אספקה גלובליות אשר נפרשות על גבי משטרי מס מרובים.

איך מבצעים חישוב מע"מ על ידי מחשבון?

כולכם בוודאי למדתם אי שם בימי הבית הספר לחשב אחוזים, ולכן כאשר רוצים לבצע חישוב מע"מ, שמהווה שבעה עשר אחוזים, כי אז יש שבעה עשר חלקים של מאה, ובשל כך, חישוב מע"מ על ידי מחשבון לחישוב מע"מ למעשה מכפיל את סך ההכנסות הכולל של בית העסק, כמו גם סכום כל המוצר בשבעה עשר, ואז מחלק במאה, כאשר הסך שיתקבל הינו שבעה עשר אחוזים, שהם למעשה שיעור המס ערך מוסף.

באמצעות מחשבון מס ערך מוסף ניתן לחשב חישוב מע"מ של הסכום באופן יותר פשוט ולאלתר, כאשר מרבית בני האדם אינם מצליחים להתמודד בלי בעיה עם מספרים עגולים ואף שלמים, ולפעמים אף גבוהים ביותר. כמה זמן נראה לכם שייקח לכם לבצע חישוב מע"מ של המספר שלוש מאות אלף, שש מאות עשרים ותשע? סביר להניח שבתום מספר ניסיונות כושלים תיגשו הישר למחשבון המע"מ, שיבצע בשבילכם את הפעולה הזאת באפקטיביות מרובה ולאלתר.

בנוסף לכך, באם שיעור האחוזים של המס ערך מוסף יעבור שינוי, מה שעשוי להתרחש בעקבות להחלטה של ממשלת מדינת ישראל, יש להניח כי במחשבון המע"מ יתעדכן נתון זה, ובאופן הזה תקבלו תוצאה מדויקת. באופן כללי, השיטה הכי מוצלחת לבצע חישוב מע"מ הינה לעשות שימוש במחשבון המע"מ, שאפשר בקלות להגיע אליו על ידי גלישה ברשת האינטרנט, למרות שבאם הסתבכתם, משום מה, יש באפשרותכם לחשב את המע"מ באמצעות מחשבון מסורתי, בעוד תכפילו את סכום המקור בשבעה עשר, תחלקו אותו במאה, וזאת כל התורה כולה על רגל אחת.

למה בכלל צריך לבצע חישוב מסוג זה?

האם באמת יש לכם, בתקופה כל כך קדחתנית, זמן להתעסק ולהסתבך בכל מה שקשור לחישוב של אחוזים? על כן, חישוב מע"מ לא נחשב בבסיס שלו לממש קל, אלא אם כן בורכתם ביכולת העל לחשב אחוזים בתוך הראש שלכם.

בשביל מרבית בני האדם מדובר באתגר של ממש, אך הסירו כל חשש מעל ללבכם, במציאות העכשווית ניתן למצוא מחשבונים ייעודיים שניתן באמצעותם לחשב את המחיר של שירות או של מוצר בתום המע"מ ולפניו, הן לבצע חישוב מע"מ לחוד, על פי מנעד נרחב של מצבים, כאשר חפצים לדעת מה הייתה פעם העלות בטרם שהתווסף אליה המע"מ, או לחלופין כאשר מעוניינים לבדוק מה המחיר של שירות או של מוצר שעלותו נמסרה לכם בטרם נגבה המע"מ.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

חתימה דיגיטלית – מצרך חובה בעידן של היום

כרטיסי ביקור דיגיטליים – למה אתם פשוט חייבים אותם?

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button