חשוב לדעתעסקיםעשה זאת בעצמך

חישוב אחוזים – ללמוד לחשב אחוזים

חישוב אחוזים מאוד חשובים, קל וחומר כאשר מנהלים בית עסק, ואף במסגרות מקצועיות כאלו ואחרות, כמו למשל – כאשר רוצים להעלות את השכר של העובדים

להבין איך לחשב אחוזים של מספרים מהווה פשוט פעולה בסיסית בכיוון של המון היבטים במהלך החיים שלכם, לרבות – שמא תידרשו להשכיל להבין איך לבצע חישוב אחוזים על מנת להעריך את השכר של מתווך הנדל"ן שלכם, כאשר רכשתם דירה, או לחלופין לעזור לילדים שלכם בשיעורי הבית, וכיוצא בזה.

חישוב אחוזים מאוד חשובים, קל וחומר כאשר מנהלים בית עסק, ואף במסגרות מקצועיות כאלו ואחרות, כמו למשל – כאשר רוצים להעלות את השכר של העובדים, כמו גם כאשר מעוניינים לחשב את המסים. מוטב תעשו באם תקראו ברצף את המאמר שלעיל, וכך תוכלו להשכיל בתחום של – חישוב אחוזים – ללמוד לחשב אחוזים.

 מה זה למעשה חישוב אחוזים?

כאשר רוצים לדעת מה זה למעשה חישוב אחוזים, כי אז יש להבין קודם כל שזה חלק ממספר מתוך מאה אחוזים, בעוד אחוז פירושו למאה, תוך כדי כך שהוא מציין חלק מסכום כולל, כגון – שישים וחמישה אחוזים מתוך מאה, או שישים וחמישה אחוזים מן הסך הכללי.

אפשר להתייחס לאחוזים אף בתור על כל מאה, או כמתווך מאה. כדוגמת – אפשר להגיד – היה ברד במשך עשרה ימים מכל מאה הימים, או גם ירד ברד עשרה אחוזים מן הזמן. בעיקרון, אפשר לכתוב אחוזים במספר ווריאציות, כאשר ניתן להציג אותם בתור עשרוני, כמו למשל – שלושים וחמישה אחוזים יכולים להיכתב אף 35., אפשר למצוא את הגרסה העשרונית של האחוזים באמצעות חלוקה שלהם במאה.

מה הן שלושת האסטרטגיות המובילות לשם חישוב אחוזים?

יש נוסחה מובילה לשלושת האסטרטגיות העיקריות לשם חישוב אחוזים, כדלקמן –

  • תחלקו את המספר בשביל לקבוע את האחוזים – אפשר להניח כי ירד גשם במשך חמישה עשר ימים מתוך כל החודש בחודש מאי. כי אז יש לחלק חמש עשרה בשלושים, כאשר התוצאה היא 0.5.
  • יש לקבוע את הסכום הכולל של מה שאתם מעוניינים למצוא באחוזים – לרבות, במידה והנכם מעוניינים לחשב את אחוז הימים שירד ברד בחודש, כי אז תעשו שימוש במספר הימים באותו חודש כסכום הכולל. אז נניח שאנחנו מעריכים את כמות הגשם במהלך שלושים הימים של חודש מאי.
  • תכפילו את הערך במאה – אם נמשיך עם הדוגמה שלעיל, תכפילו את 0.5 במאה. זה שווה לחמישים, מה שייתן לכם תשובה של חמישים אחוזים. אז בחודש מאי ירד גשם בחמישים אחוזים מן המקרים.

איך מבצעים חישוב אחוזים כדי למצוא את האחוזים?

במידה ואתם נדרשים לבצע חישוב אחוזים על מנת למצוא את האחוזים, שמא תיתקלו בשאלה כמו לדוגמה – איזה אחוז מחמש הוא שניים? כאשר באופן הזה עליכם לקבוע על ידי אחוזים כמה משניים הוא חלק מכלל החמש. בשביל לענות על הסוגיה הזאת, יש באפשרותכם פשוט לחלק את המספר שאותו אתם חפצים לאחוז בשלם, כי אז יש לחלק שתיים בחמש, והפתרון הוא כמובן 0.4, ואז יש להכפיל 0.4 במאה, על מנת לקבל ארבעים, או ארבעים אחוזים, שתיים שווה ערך לארבעים אחוזים מתוך חמש.

האם חישוב אחוזים מתכתב בהצלחה עם שינוי אחוזים?

אכן כן, חישוב אחוזים מתכתב בהצלחה עם שינוי של אחוזים, אשר מהווה ערך מתמטי, לכל דעה ועניין, אשר מציין את מידת השינוי לאורך הזמן. חישוב האחוזים משמש בדרך כלל בפיננסים, על מנת לקבוע את השינוי במחיר נייר למשך זמן מסוים. שינוי באחוזים שווה ערך לשינוי בערך נתון, כאשר אפשר לפתור אותו באמצעות חלוקה של הערך כולו בערך המקורי, ובשלב הבא להכפיל אותו במאה, כאשר הנוסחה לפתרון של שינוי אחוזים הינה כלעיל –

[(מחיר חדש – מחיר ישן)/מחיר ישן] x 100

לירידה במחיר או באחוזים –

[(מחיר ישן – מחיר חדש)/מחיר ישן] x 100

מה היתרונות הבולטים של חישוב אחוזים בגין שיטת אחוז מכירה?

תחזיות עסקיות יתכן שלא יצליחו לנבא באופן אופטימלי את העתיד הפיננסי של בית העסק שלכם, אך הן בהחלט עשויות לספק לכם תחושה חזקה לכיוון שבית העסק שלכם הולך, ואף כל שינוי שיש לבצע. ולהלן נציג בפניכם את היתרונות הבולטים של חישוב אחוזים בגין שיטת אחוז מכירה –

  • הערכת מגמות שוק – תובנה בהיבט של האופן שבו הלקוחות משלמים על מוצרים ואילו מוצרים הם קונים, מאפשרת לכם להגדיר מלכתחילה את אסטרטגיית המכירה שלכם, והן לוודא שאתם שמים את כף הרגל שלכם מקדימה.
  • פיתוח של תכניות מובנות – ביחד עם מושג כמה הכנסות אתם עומדים להרוויח או להפסיד בתקופה הקרובה, אתם עשויים ליצור תכנית מפורטת איך להגדיל או להשיג הכנסה שכזאת.
  • ניתוח הוצאות והכנסות – כשאתם יודעים כי ההכנסות שלכם עולות על ההוצאות שלכם, אתם יכולים להתחיל לתכנן שיפורים עסקיים, גיוס עובדים והוצאות נוספות שיכולות להועיל לבית העסק והן להגדיל עוד יותר את ההכנסות בהמשך הדרך.
  • יצירה של תקציבים מדויקים – הכרה של החשבונות המדויקים מהם הכסף שלכם יוצא ונכנס אליהם מאפשרת לכם ליצור תקציב מדויק יותר. קיום תקציב בתחילת החודש זו התחלה מצוינת, אבל לדעת אם עמדתם בתקציב הזה עד סוף החודש היא הרבה יותר חשובה.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

חתימה דיגיטלית – מצרך חובה בעידן של היום

חישוב מע”מ – ללמוד לחשב בקלות

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button